Ansku ja Ellu Norjassa

Olemme yhdessä päättäneet lähteä Euroopan eri maihin. Ensimmäinen matkakohteemme on Norjan Oslo.Oslo on Norjan pääkaupunki ja suurin kaupunki.Oslossa on 623 966 asukasta, joista 26,1% on ulkomaalaisia.Oslo on Norjan poliittinen, taloudellinen ja kulttuurillinen keskus.

God dag!
Lähdimme Turun lentokentältä tänä aamuna klo 06.30 ja samassa lentokoneessa kanssamme oli meidän kaksi kaveriamme Agron ja Elmedin. Lento kesti hieman yli tunnin. Päästyämme perille jatkoimme matkaa neljän tähden hotellille, joka oli nimeltään Park Hotel Rica. Myös Agron ja Elmedin majoittuivat kyseisessä hotellissa. He olivat vain yksi kerros ylempänä meitä. Vietyämme matkalaukut huoneisiimme menimme neljästään lounaalle.Menimme syömään hotellin omia antimia.Ruoka oli todella hyvää! Söimme kaikki täyttävät salaatit. Päätimme kauniin sään vuoksi mennä katsomaan Oslon kuninkaallista linnaa ja ottamaan upeita valokuvia. Oslon kuninkaallinen linna oli suljettu, mutta se ei meitä lannistanut pääasia oli että näimme hienon linnan ja pääsimme kiertämän pihatusta sekä se, että saimme hienoja kuvia. Kello kerkesi todella nopeasti ja oli jo paljon.Lähdimme bussilla hotellille ja samalla poikkesimme kaakaolla.Olimme hotellilla klo 20.30 menimme iltapalalle ja sen jälkeen menimme omiin huoneisiimme nukkumaan. Nukuimme Anskun kanssa todella hyvin. Aamulla herätessä olo oli virkeä puimme lämpimät vaatteet päälle, koska olimme menossa laskettelemaan Hemsedalin rinteille. Hemsedal sijaitsee kaksisataa kilometriä luoteeseen Oslosta. Hemsedal on monipuolinen ja siellä on kaikkia taitotasoja miellyttävä rinnetarjonta, vilkas ja kansainvälinen afteri ja on yksi euroopan parhaista lumiparkeista. Ennen kuin lähdimme laskettelemaan menimme Agronin ja Elmedinin kanssa aamupalalle. Aamupalan jälkeen lähdimme poikien kanssa juna-asemalle. Matka kesti Hemsedaliin noin puolitoista tuntia. Perillä menimme vuokraamaan sukset ja sitten menimmekin jo hissi jonoon. Maisemat olivat upeat! Laskettelimme koko päivän ja välillä kävimme kaakaolla ja syömässä. Aika kului ja lähdimme junalla takaisin hotellille, koska seuraavana päivänä olikin jo lähtö seuraavaan kohteesemme. Söimme hotellilla iltapalan ja sitten menimme huoneisiimme nukkumaan.

Norjan Oslo oli todella hieno paikka ja siellä oli aivan upeat maisemat. Suosittelemme kaikille Osloa matkakohteeksenne!

Lähteet:google kuvahaku, wikipedia

Kuva | Kategoria(t): Uncategorized. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.