Amar ja Hanna Saksassa

Hallo!

Valitsimme viimeiseksi matkakohteeksemme Saksan Berliinin. Matka kesti 4 tuntia lentokoneella Virosta Saksaan. Yövyimme Radisson blu berliini hotellissa 4 päivää. Kävimme katsomassa Brandenburgin porttia ja vierailimme Pergamon museossa. Museon jälkeen söimme tex tex las cucarachas ravintolassa ja myöhemmin illalla Kiinalaisessa moa thai ravintolassa. Kiertelimme seuraavana päivänä Berliiniä turistiajelulla. Berliinissä ollessamme nautimme täysin keuhkoin upeaa arkkitehtuuria ja Saksan kulttuuria. Kieli-ongelmaakaan ei juuri ollut sillä useimmissa paikoissa palvelu oli englanniksi.

Neljännen päivän iltana matkamme euroopassa lähestyi loppuaan. Pakkasimme laukkumme ja yövyimme viimeisen yön hotellissa. Aamulla lähdimme hotellilta n. puoli kuudelta. Ulkona oli vielä kylmä ja hengitys huurusi ilmassa. Oli lähdettävä ajoissa lentokentälle passi- ja laukkutarkastuksia varten.  Lentomatka kuluikin lähinnä nukkuen ja matkasta jutellen. Kun vihdoin saavuimme suomeen kävimme heti kaupassa ostamassa kotimaista ruokaa; siitä olikin jo aikaa kun olimme viimeksi saneet kunnon ruisleipää. Vaikka euroopassa matkailu olikin ollut hauskaa oli aika palata kotiin.

Berliini, (kuva; Wikipedia)

File:Cityscape Berlin.jpg

Päällä on kartta seikkailuidemme kohteista ja etapeista.

Kategoria(t): Uncategorized. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Yksi vastaus artikkeliin: Amar ja Hanna Saksassa

1. tnkmaantieto sanoo:

Oi, Berliinissä on vaikka mitä kiinnostavaa. Itse vaikutuin syvästi tästä: juutalaisten kansamurhan eli holokaustin muistomerkki. http://i114.photobucket.com/albums/n260/Janne_H_2006/muistomerkkiberliini.jpg