AGRON JA ELMEDIN ESPANJASSA

Espanja on valtio joka sijaitsee Lounais-Euroopassa. Espanjan pinta-ala on 503 370 neliökilometriä. Espanjassa asuu ihmisiä noin 40,5 miljoonaa. Espanjan pääkaupunki on Madrid joka on tunnettu urheilun kautta. Espanjassa on myös muita isoja kaupunkeja mm. Barcelona ja Valencia. Espanjassa puhutaan espanjaa, katalaania, galegoa ja baskia. Espanjassa suurin osa ihmisistä on katolisia (94%). Espanjan rahayksikkönä on euro.

Hola!

Seuraava matkakohteemme oli Espanja. Aamulla heräsimme klo: 08.00. Valmistauduttiin ja lähettiin ajamaan lentokentälle Pariisiin. Saavuttiin lentokentälle 20 minuutissa. Lentokentällä aika kului nopeasti. Onneksi emme joutuneet odottamaan lentokonetta kauan. Lento kesti noin 2 tuntia. Saavuttuamme Madridiin menimme taxilla hotellille. Hotelilla varattiin huone ja syötiin. Ruokailun jälkeen lähdimme kiireisesti taxilla katsomaan jalkapallopeliä joka oli Barcelona vastaan Real Madrid. Peli kesti noin 90 minuuttia. Barcelona voitti pelin, kuten toivoimmekin. Pelin jälkeen lähdettiin syömään iltapalaa hotellille. Aika kului Espanjassa nopeasti. Seuraavana aamuna meillä oli lento Tenerriffan saarelle. Aamulla heräsimme ja pakkasimme tavaramme. Lentokentälle saavuttuamme veimme matkalaukut ja menimme lentokoneeseen. Lento kesti noin puoli tuntia. Kun olimme saapuneet lähdimme taxilla IFA Beach hotelliin. Hotellilla varattiin huone, joka sijaitsi kolmannessa kerroksessa. Kävimme suihkussa ja valmistauduimme lähtemään kaupungille shoppailemaan. Illalla palasimme takaisin hotellille. Yritimme nukkua mutta emme voineet, koska viereisessä kuului kovaa meteliä. Lopulta nukahdimme kun naapuri huone hiljentyi. Aamulla heräsimme ja lähdimme vesipuistoon. Vesipuistossa näimme kaverit jotka näimme myös Ranskassa ja Norjassa. Vesipuistossa aika kului todella nopeasti. Kuudelta illalla vesipuisto suljettiin ja menimme huoneeseen takaisin. Huoneeseen paluumatkalla kaverimme kertoivat, että he asuvat viereisessä huoneessa. Lähdimme iltapalalle kavereittemme kanssa noin kello 20:00 vesipuiston ravintolaan. Iltapalan jälkeen lähdimme takaisin hotellille. Seuraavana aamuna oli aika lähteä seuraavalle matkakohteelle. Espanjassa aika kului todella nopeasti ja siellä oli todella kivaa ja kuumaa.